Artykuł sponsorowany

Rozbiór mięsa w praktyce - jak to wygląda?

Rozbiór mięsa w praktyce - jak to wygląda?

Jednym z początkowych etapów produkcji wyrobów mięsnych jest rozbieranie tuszy zwierzęcia. Następuje on po wstępnym przygotowaniu polegającym między innymi na usuwaniu skór i wytrzewianiu. Zajmowanie się tuszą to proces istotny dla dalszej obróbki, dlatego przed podjęciem się tego zadania należy dowiedzieć się więcej na temat jego prawidłowego przebiegu.

Podział i rozbiór tusz – praktyczne informacje

Przed rozbiorem tusz przychodzi jeszcze czas na ich podział. Półtusze powstają poprzez rozcięcie ciała wzdłuż kręgosłupa zwierzęcia. Specjaliści realizują to zadanie za pomocą specjalnych narzędzi. Potem mięso można podzielić jeszcze na ćwierćtusze. Następnie pracownicy masarni mogą przejść do rozbioru tusz. Na tym etapie mięso również jest cięte w odpowiedni sposób. Jak zrobić to poprawnie? Nie istnieje uniwersalna metoda w skali światowej, jednak specjaliści na określonym obszarze przestrzegają zwykle tych samych zasad. Korzystają oni z wytycznych, które determinują prawidłowy rozbiór tuszy. Z reguły wyznacznikiem są kości. Ważnym pojęciem jest „wartość użytkowa”, czyli to, na ile dana porcja mięsa jest w stanie zaspokoić potrzeby konsumentów. Jest ona uzależniona od składników zawartych w tuszy. Poza mięsem będą to zatem między innymi kości, ścięgna i tłuszcz. Przy wyborze sposobu podziału i rozbioru tusz bierze się pod uwagę rodzaj zwierzęcia. Dlatego przed przystąpieniem do działania należy zapoznać się z konkretnymi wytycznymi.

Kto zajmuje się rozbiorem tusz?

Zanim powstanie wyrób mięsny, trzeba przejść przez różne etapy przygotowywania tusz. Ich rozbiór jest przeprowadzany zwykle przez pracowników masarni. Postępowanie zgodnie z wytycznymi przyczynia się do wyższej jakości produktów. Przykładem firmy, która prowadzi również masarnię, jest zakład przetwórstwa mięsnego Herold z Pomorza. Warto uważnie wybierać wędliny i inne wyroby – produkty dostępne w marketach często zawierają substancje chemiczne, które mogą wpływać negatywnie na zdrowie człowieka. Z tego względu najlepiej korzystać z usług zaufanych sklepów. Co więcej, mniejsze firmy często oferują wyroby przygotowywane według tradycyjnych metod. Ich pracownicy korzystają również z naturalnych przypraw, które nadają produktom mięsnym niepowtarzalny smak i aromat.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.